قرن حضور

مجالی برای فراز آمدن از خویشتن، و فارغ از تعلقات و مشهورات، به دیگر گونه اندیشیدن. حمد و سپاس خدای را که ما را در مسیری قرار داد که در مصیر باشیم إلی الله...
طبقه بندی موضوعی
بخشی از سخنرانی اوباما در سازمان ملل:

may disengage creating a vacuum of leadership that no other nation is ready to fill.I believe such disengagement would be a mistake. I believe America must remain engaged for our own security, but I also believe the world is better for it. Some may disagree. But I believe America is exceptional.

disengage یعنی آمریکا در مسائل کشورهای دیگر دخالت نکند و به اسم رهبری جهان، خودش را کدخدای جهان نداند. اوباما معتقد است که disengag کردن آمریکا، اشتباه بزرگی است! متأسفانه همواره به توجیه وکیوم قدرت و و کیوم رهبر، این مسئله را توجیه می کنند. اوباما معتقد است که آمریکایی ها و آمریکا چون «خاص» و Exceptional هستند باید رهبر جهان باشند و این چیست جز یک نژادپرستی مدرن؟!

American exceptionalism is the theory that the United States is "qualitatively different" from other states.

استثناگرایی آمریکایی به این مفهوم است که آمریکا به طور ماهوی از سایر ملل پیشرفته متمایز است.

این اکسپشنالیسم آمریکایی، American Exceptionalism، یکی دیگر از پایه های رؤیای آمریکایی است. آمریکایی ها خاص نیستند، زیاده خواه و جهان خوار هستند. عجیب اینجا است که چرا مسئولان ما در آنجا بودند به این نژادپرستی مدرن اعتراض نکردند!!

(جملات زرد رنگ، از ویکیپدیا، کپی شده است!)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی