قرن حضور

مجالی برای فراز آمدن از خویشتن، و فارغ از تعلقات و مشهورات، به دیگر گونه اندیشیدن. حمد و سپاس خدای را که ما را در مسیری قرار داد که در مصیر باشیم إلی الله...
طبقه بندی موضوعی

اصل 77 قانون اساسی و استقلال معتدلان!

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴ ق.ظ

داشتم دوباره توافق‌نامه را می‌خواندم که این بخشش، بدجوری اشکم را در آورد:

Involve a mutually defined enrichment programme with mutually agreed parameters consistent with practical needs, with agreed limits on scope and level of enrichment activities, capacity, where it is carried out, and stocks of enriched uranium, for a period to be agreed upon.

معنای ساده‌اش این است: در کشور خودتان هم اگر بخواهید هر کاری بکنید، باید از آمریکا اجازه بگیرید. این تعریف استقلال است از قول جریان موسوم به اعتدال ظاهراً.

راستی می‌دانید چرا در قضیه‌ی سعدآباد، آقای روحانی این قدر اصرار دارد که توافق نهایی، «توافق‌نامه» نیست و «بیانیه» است و در اینجا، این قدر ظریف و اطرافیانش، اصرار دارند که نتیجه‌ی ژنو، «توافق‌نامه» نیست و «برنامه‌ی اقدام مشترک» است؟ چون می‌خواهند اصل 77 قانون اساسی را دور بزنند با این تغییر نام‌ها!

اصل 77 قانون اساسی: عهدنامه‏‌ها، مقاوله‏‌نامه‏‎ها، قراردادها و موافقت‏‌نامه‏‎های‏ بین‏‌المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.

نظرات  (۱)

چرا نباید نگران باشیم درحالیکه آن مرد که هسته ای را تعلیق کرده بود دوباره دست بکارشده است!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی