قرن حضور

مجالی برای فراز آمدن از خویشتن، و فارغ از تعلقات و مشهورات، به دیگر گونه اندیشیدن. حمد و سپاس خدای را که ما را در مسیری قرار داد که در مصیر باشیم إلی الله...
طبقه بندی موضوعی

یک ادعای تکان‌دهنده و درخواست موضع دولت

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶ ب.ظ

ایمیلی به دست ما رسید از دوستی، و لینکی در آن بود که از خواندنش، شوکه شدم. لینک خبری بود منتشرشده در فضای مجازی که یکی‌دو خبرگزاری صهیونیستی، سندی را منتشر کرده بودند از یک گفتگوی محرمانه‌ی دو نفر از مقامات دولت‌های ایران و ظاهراً آمریکا که حالا مشخص شده است، طرف خارجی، صهیونیست بوده است. محتوای گفتگو، وحشتناک بود و این گفتگوی سرّی که رهبر ایران از آن بی‌اطلاع بوده است، در هتل Parisian و در شهر پاریس و در سال 1986 صورت گرفته است. ترجمه‌ی بخش اصلی این گفتگو، به شرح زیر است و سند آن در انتها، آمده است. امیدوارم که مقامات و مسئولان اکنون دولت، موضع خود را در مورد این سند و صحت یا سقم آن، اعلام کنند. روشن است که صهیونیست‌ها برای ضربه زدن به مذاکرات و اثرگذاری بر روند آن، این مستندات را منتشر کرده‌اند و امیدواریم که این مکالمات، ساختگی باشد وگرنه مشخص نیست که چه میزان از حرف‌های آن جلسه یا جلسات احتمالی دیگر، در چنین مواقعی بخواهد منتشر شده و مسئولان ما را مسئله‌دار کند:

طرف ایرانی: من از سخنرانی افراطی دیروز امام خمینی، احساس ناراحتی شدیدی دارم. فکر می‌کنم این تندروانه‌ترین سخنرانی امام پس از به دست گرفتن قدرت بود. او می‌خواهد همه‌ی کسانی را که با حالت ضدآمریکایی او همراهی نمی‌کنند، تکه تکه کند. اما این تقصیر شماست: شما آمریکایی‌ها نشسته‌اید و آنچه را که بین ما و عراق می‌گذرد، تماشا می‌کنید و هیچ کمکی به ما نمی‌کنید. شما تا وقتی که حرکتی نکنید و نیازهای ما را تأمین نکنید، چیزی از ایران به دست نمی‌آورید.

این باید برای شما واضح باشد که آنچه که الان من می‌گویم، چیزی است که رفسنجانی خواسته است تا بگویم. اگر این کار را نکنم، این پایان من خواهد بود. علاوه بر این، ما با افراطیانی همچون خمینی و پسرش، و با نیروهای سپاه، احاطه شده‌ایم. من چیزی برای خودم نمی‌خواهم. کوچک‌ترین پول، چنانی که من در جایگاهم نمی‌توانم هزینه کنم، باعث سوءظن است. من به دنبال چیزی هستم که برای کشورم بهترین است. شما باید بدانید که با چه کسی می‌توانید معامله کنید.

اگر شخصیت خمینی را تحلیل کرده باشید، می‌دانید که او یک مخالف قوی، باعث می‌شود که او صد قدم عقب برود در حالی که یک مخالف ضعیف، او را تحریک می‌کند که جلو بیاید. متاسفانه شما، موضع غلطی اتخاذ کرده‌اید. شما با او بسیار نرم برخورد می‌کنید. شما باید تندتر باشید، باید از موضع برتری و بالاتر برخورد کنید. شما قدرت نشان نمی‌دهید.

همه‌ی میانه‌روها در کشور ما، روی یک خط باریک، حرکت می‌کنند. ما نمی‌توانیم هروز یا هر هقته یا حتی هر ماه، جلسه داشته باشیم. ما آماده هستیم تا یک همکاری واقعی با شما داشته باشیم. اما اول شما باید به ما کمک کنید تا اسلام صحیح را در کشورمان، پرورش داده و گسترش دهیم و برای این، ما نیاز به پول و کمک شما داریم تا جنگ با عراق را خاتمه دهیم.

طرف غربی: من از صداقت شما ممنونم. هیچ کس از این مکالمه، مطلع نخواهد شد. فقط دو نفر در کشور من از آن اطلاع دارند. ... (یکسری جملات) ... به من بگویید که به نظر شما ضروریاتی که ما باید انجام دهیم، چیست؟

طرف ایرانی: ابتدا و قبل از همه، شما باید محکم مقابل خمینی بایستید، یک موضع محکم داشته باشید.

طرف غربی: برای نمونه، لبنان یکی از جاهایی است که ما سعی می‌کنیم جلوی خمینی بایستیم.

طرف ایرانی: این خوب است. در حالی که ما در ایران برای نیازهای امنیتی و معیشتی، نیاز به پول داریم، علما و پاسداران انقلاب حدود سه میلیون دلار فرستاده‌اند به لبنان. علمای لبنانی را جمع کرده‌اند و به آنها قول داده‌اند که لبنان را تبدیل به جمهوری اسلامی کنند. چقدر مزخرف! ما تلاش کردیم که جلوی این کار را بگیریم اما نتوانستیم. اگر دندان‌هایتان را به خمینی نشان ندهید، این فاجعه را در همه‌جای جهان خواهید دید. اگر او را با نیروی نظامی تهدید کنید، حتی ممکن است دستتان را ببوسد و کنار بکشد.

طرف غربی: ما کجا باید قدرتمان را نشان بدهیم؟

طرف ایرانی: مثلا اگر شما در لبنان بگویید که اگر تا پنج روز دیگر گروگان‌های جنگی را آزاد نکنید، اقدام نظامی علیه شما می‌کنیم و مقصر آن خود شما هستید.

طرف غربی: ما یک امپراطوری هستیم. در حال حاضر، آرام عمل می‌کنیم. شما نحوه‌ی عمل ما در لیبی را دیدید. اما ما معتقدیم که استفاده از قدرت ممکن است ایران را در دست روس‌ها قرار دهد.

طرف ایرانی: شما باید میان مسلمانان، یک پروپاگاندا علیه خمینی از طریق پاکستان و ترکیه، سازماندهی کنید.

 

طرف غربی: چگونه ما می‌توانیم به کسانی که در ایران معتقدند که آینده‌شان در گرو اتحاد با غرب است، کمک کنیم؟

طرف ایرانی: شما می‌توانید با این موضوع، یک کتاب بنویسید (تعدد راه‌کارها). اما بهترین راه این است که من پس از بازگشت به ایران و صحبت با نزدیکان آیت‌الله منتظری، طرحی را آماده می‌کنیم و به شما جواب می‌دهیم. اما من می‌خواهم بدانم که شما جدی هستید. من معتقدم که شما واقعاً نمی‌خواهید به ما کمک کنید. تا زمانی که خمینی و افرادش قدرت داشته باشند، هیچ نزدیکی‌ای با غرب رخ نخواهد داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۱
ــ ــشــمــســ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی