قرن حضور

مجالی برای فراز آمدن از خویشتن، و فارغ از تعلقات و مشهورات، به دیگر گونه اندیشیدن. حمد و سپاس خدای را که ما را در مسیری قرار داد که در مصیر باشیم إلی الله...
طبقه بندی موضوعی

شبکه‌ی اختصاصی پخش برنامه‌های مفید ماهواره

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۰۱ ق.ظ

‌ماده 5 - سازمان صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (‌مؤسسه رسانه‌های تصویری) می‌توانند نسبت به ضبط و پخش آن دسته از‌برنامه‌های ماهواره که مغایر با ارزش‌ها و مبانی فرهنگ اسلامی و ملی نباشد اقدام نمایند.

این ماده‌ی 5 قانون ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره است که پس از 20 سال از تصویب قانون، همچنان مغفول مانده است و حتی در آیین‌نامه‌ی اجرایی آن هم که 19 سال قبل در هیأت وزیران وقت، تصویب شد، به راحتی، نادیده گرفته شده است و شاید در امروز جامعه، همین ماده است که راه‌گشا باشد.

زیاد شنیده می‌شود در میان افراد مختلف که گفته می‌شود ماهواره، همه‌اش بد نیست و برنامه‌های خوب و مفید هم دارد و البته کسی منکر این قضیه نیست و به همین دلیل است که ماهواره، در میان «آلات مشترکه» طبقه‌بندی می‌شود، و همین مسئله، بهانه‌ای شده است در میان عده‌ای که استفاده‌ی حرام از ماهواره را نیز توجیه کرده و عملاً قانون را رعایت نکنند.

به نظر می‌رسد که برای رفع این بهانه، باید همین ماده‌ی 5، عملیاتی شود و بهترین راهش هم این است که صدا و سیما، کنار این همه شبکه‌های متعددی که راه می‌اندازد، یک کانال هم اختصاصاً برای دوبله و پخش برنامه‌های مفید ماهواره، اختصاص دهد و دقیقاً هم از همین عنوان استفاده کند که مشخص باشد و کسی نتواند توجیه کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۰
ــ ــشــمــســ

شبکه اختصاصی ماهواره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی