قرن حضور

مجالی برای فراز آمدن از خویشتن، و فارغ از تعلقات و مشهورات، به دیگر گونه اندیشیدن. حمد و سپاس خدای را که ما را در مسیری قرار داد که در مصیر باشیم إلی الله...
طبقه بندی موضوعی

انفجار عظیم

پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۱۴ ق.ظ

بسمه تعالى

قیام مردان حق از اعصار قبل از اسلام و از بدو اسلام، توأم با مشکلات عظیمه بوده است که گرفتاری‌هاى شما آقایان محترم و فشارهاى دستگاه جبار، در قبال آنها سهل است؛ مع ذلک با ملاحظه ظروف و مشکلات داخل و خارج، باید از این پایدارى تشکر کنم. با اطمینان نفس به شما آقایان محترم وعده فرج قریب مى‏دهم، چه عمر من در این آخر وقت به آن برسد یا نه.

آتشى که در کانون سینه‌‏ها و قلب‌ها روشن شده است، خاموش شدنى نیست یا لااقل به این زودى خاموش نخواهد شد و ممکن است شماها شاهد انفجار عظیم آن باشید. لِیَهْلِکَ مَن هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَ یَحیى‏ مَنْ حَىَّ عَنْ بَیِّنَةٍ. مأیوس نباشید و به خود یأس را راه ندهید، قوى باشید و دیگران را تقویت کنید و تواصى به صبر و تواصى به حق کنید. خداوند با شما است. والسلام علیکم.

روح اللَّه الموسوى الخمینى

14 اسفند 1346

 

یک نکته‌ی جالب: زیاد شنیده‌ایم این جمله‌ی معروف را که امام فرموده‌اند: «انقلاب ما، انفجار نور بود». جالب اینجا است که در صحیفه‌ی امام، این جمله وجود ندارد و ظاهراً با توجه به پاورقی صفحه‌ی 181 از جلد 6 کتاب صحیفه‌ی امام، اساساً این جمله، مربوط به حضرت روح‌الله نیست و تعبیری است مربوط به یاسر عرفات:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی