مرگ بر پول (4) - پول، به عنوان رسانه
دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰ ب.ظ
بررسی پول به عنوان یک رسانه، از سوی مکلوهان، در کتاب خواندنی «Understanding Media»، به نتیجهی جالبی ختم میشود. (دانلود کتاب).
مکلوهان، در صفحهی 26، با اشاره به تحولی که رسانهی پول در زندگی و وضعیت اجتماعی انسان ژاپنی قرن هفدهم، ایجاد کرده است، نتیجه میگیرد: «پول، زندگی احساسی و عاطفی، و زیستحسّ مردم را بازسازماندهی میکند، فقط به دلیل اینکه توسعه و گسترش زندگی احساسی و احساسات حیاتی انسان غربی است». پول، با مکانیسم امروزی، یک پدیدهی مدرن است و محصول همان غایاتی است که انسان مدرن برای زندگی، فرض کرده است و تبعاً در جهت همان غایات، عمل کرده و جواب میدهد. پول، احساسات و مکانیسم حسی انسان را تغییر میدهد و مکانیسم حسی انسان، چیزی نیست جز محتوای نفس انسان.
از حضور شما در وبلاگ خون بها ممنون هستم.
به نظری که گذاشته بودید پاسخ دادم.
با آرزوی موفقیت