قرن حضور

مجالی برای فراز آمدن از خویشتن، و فارغ از تعلقات و مشهورات، به دیگر گونه اندیشیدن. حمد و سپاس خدای را که ما را در مسیری قرار داد که در مصیر باشیم إلی الله...
طبقه بندی موضوعی

آمریکایی ها یک استراتژی نظامی قدیمی دارند که در جنگ های گذشته شان از آن استفاده می کردند و در اپیزود هشتم فصل دوم سریال انقلاب (Revolution)، معرفی می شود: استراتژی تصرف شهر به شهر یا Taking Town After Town.


این استراتژی، یک نسخه و کپی ایرانی هم دارد که همه با آن آشنا هستند: فتح سنگر به سنگر! تصرف شهر به شهر، ماهیت جنگی و نظامی دارد اما ظاهر آن، مدنی است اما فتح سنگر به سنگر، ظاهرا نظامی و جنگی بوده در حالی که ماهیتا غیرنظامی است اما این استراتژی، محصول و نمایانگر تفکر و نگاه عمیقا امنیتی و نظامی گرایانه ی طراحان آن به همه ی حوزه ی های اجتماعی است.

پیش نیاز اساسی این استراتژی، چه در نگاه تصرف شهر به شهر و چه در نگاه فتح سنگر به سنگر، این است که هر یک از شهرها و یا سنگرهای هدف، با شهرها و سنگرهای دیگر، ارتباط ارگانیک و سینرژیک نداشته باشد و فقط در این حالت است که یک شهر از پا در می آید و یا یک سنگر فتح می شود. دلیل عمده ی اینکه فتح سنگر به سنگر در آن سال های غربت انقلاب در دوران توسعه ی سیاسی در ایران شکست خورد، همین بود که این پیش فرض را اعمال نکرده بودند و بدون اینکه این «تفرقه» را میان سنگرها و شهرهای هدف ایجاد کنند، به سراغ فتح می رفتند و نهایتا، مفتضحانه شکست خوردند.

انگلیسی های خبیث، همین را به یک شکل دیگری دارند که سال ها است از آن بهره می برند و مشهور و معروف است در دو نسخه ی «تفرقه بینداز و حکومت کن یا Divide and Rule» و «تفرقه بینداز و فتح کن یا Divide and Conquer».

 

البته تئوریسین و استراتژیست اصلی این تفرقه اندازی، حتی پیش از انگلیسی ها، فرعون بوده است به بیان مبارک قرآن آنجا که در مبارکه ی 4 سوره ی قصص می فرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعًا»؛ یعنی فرعون در زمین برتری جست و اهل زمین را گروه گروه ساخت. مدل غلبه ی فرعون در مصر بر مردم مصر، به این صورت بوده است که با تشییع و شِیَع شِیَع ساختن مردم، آنها را به استضعاف کشانده و بر آنها حکومت می کرده است. توجه به یک نکته مهم است که این تشییع اجتماع، به این معنا است که هر دسته از مردم، به دنبال «یک فرد و اندیشه او» بروند و محوریت با یک فرد و اندیشه اوست یعنی ظاهرا در معنای لفظ شیعه (نه به معنای پیروان ائمه)، این معنا نهفته است که در هر شِیَع، محوریت با یک فرد مشخص و اندیشه ی اعتقادی اوست.


در قرآن هم معمولاً شیعه، به یک فرد نسبت داده شده است یعنی مثلا حضرت ابراهیم علیه السلام، شیعه ی نوح است و آن فرد مقتتل، شیعه ی موسی علیه السلام است. (تشییع به این معنا می شود تعدید ولیّ و تعدد اولیاء). در قرآن عزیز و در مبارکه ی 159 انعام و 32 روم آمده است که: «الَّذینَ فَرَّقُوا دینَهُمْ وَ کانُوا شِیَعاً»، یعنی تفریق و تفرقه ی در دین، تشییع را به دنبال دارد. حضرت علامه طباطبایی (ره)، در تفسیر المیزان و ذیل همین آیه، می گوید «دسته دسته شدند و هر دسته پیرو پیشوایی شدند که چوپان وار، ایشان را جلو انداخته، می راند».

حالا هدف از بیان همه این مسائل چیست؟ چند روزی است که این جریان مشکوک و خطرناک تکفیر و تفسیق پیرامون آقای عباسی راه افتاده است و یکسری وبسایت خبری فرصت طلب، شروع کرده اند به سوء استفاده از تعجیل و سطحی نگری برخی از افراد حوزوی و مداحان در موضع گیری مبتنی بر اخبار سست و ناقص. توهین های مکرر و عجیبی که از سوی برخی از دوستان هیئتی و حوزوی صورت گرفته است و شرحش اشک آدم را در می آورد که لفظ نامیزان «حرام زاده» را مدام در نسبت با آقای عباسی و اطرافیان ایشان، تایپ می کنند.

کمی بصیرت اگر خرج شود در همین میدان ها و چشم دوستان باز شود به پس ماجرا، روشن می شود که دشمن داخلی، لباس دین، بر کرده است و دارد از احساسات این افراد نسبت به حضرت رقیه (س)، سوءاستفاده می کند. هدفش تفرقه و تشییع است تا آن فرایند «گام به گام» خود در فتح و تصرف و تسخیر پایگاه های اصلی انقلاب را زمینه سازی کند. این جریان سازی از هر طرف که بهش نگاه کنید، وصل می شود به همان بیوتی در جماران که فتنه 88 از آنها بیرون جوشید و نامه ی بدون سلام نوشتند به ولی امر مسلمانان عالم. برادران، تفرقه نابودمان می کند، این انقلاب، همین جوری نرسیده دستمان که با چهار تا وبسایت و وبلاگ و سایت خبری، تقدیمش کنیم به آنهایی که معتقدند آمریکا می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد. یک چیز را فراموشمان شده است انگار: «پازل و جدول دشمن». این حرکت ها، پازل چه کسی را کامل می کند.

مگر همین آقای عباسی نبود که سر کلاس درسشان همین چند هفته ی قبل گفتند که دشمن دولتی، فتح سنگر به سنگر را آغاز کرده است و همه ی جریانات مربوط به جوسازی وبسایت های ضد انقلاب داخلی پیرامون انتساب اتفاقات مشکوک فرودگاه مهرآباد به بچه های مدرسه ی علمیه مشکات، برای تخریب و انزوای این مدرسه علمیه است و همین جوسازی ها مجبور نکرد حاج آقای قاسمیان (حفظه الله) را که شخصا وارد میدان شده و شفاف سازی کند. مگر نمی دانیم که پدر معنوی لیبرالیسم و کارگزاران، به دنبال انتقام از سخنرانی مشهد است هنوز. دارند برای تسخیر و غلبه ی بی دردسر پایگاه های اصلی انقلاب اسلامی، بینمان تفرقه می اندازند و موانع اصلی همین افرادی هستند که با آنها شروع کرده اند. آخر چه کسانی علیه جریان لیبرالیسم داخلی افشاگری را کلید زدند مگر. دشمن دارد حساب های قدیمی را تسویه می کند و برای آینده برنامه دارد. چشمتان را باز کنید، بازی کلی و صحنه ی اصلی و بزرگ قضیه را ببینید. کاری نکنید که بشویم مصداق «إِنَّما أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ یُنَبِّئُهُمْ بِما کانُوا یَفْعَلُون‏» در آیه ی 159 سوره ی انعام.

نظرات  (۳)

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما همسنگر سایبری
واقعا تحلیل زیبای شما از این ماجرا ابعاد گسترده این توهین را برای این حقیر روشن کرد نمی دانم آیا خبر دارید در چند روز گذشته یک ماجرا هم برای استاد رائفی پور درست کرده اند به قول این نقد شما تصرف شهر به شهر حالا نوبت به این استاد خوب دیگرمان هست که در فضای مجازی مساله دارش کنند البته این ماجرا از عقیده من 2 موضوع را برای ما روشن میکنند اولین موضوع آن که افراد سطحی نگر و دارای حب و بغض زیاد که باعث می شود که خیلی مسائل را از هم نتوانند تشخیص دهند و دچار برداشت اشتباه شوند مشخص گردند و موضوع دوم آن هم این که کم کاری ما است که نتوانستیم با ساختن کلیپ های ارزشمند در جهت شناخت بیشتر این اساتید ارزشمند در فضای سایبر قدم برداریم (حالا ساخت کلیپ یا قلم زدن در مورد اساتید فرقی نمیکند) ببخشید طولانی شد عرایضم . موفق باشید-و من الله توفیق- التماس دعا
سلام
این مطلب در وبلاگ «راه و بی راه» باز نشر داشته شد.
توفیق روشنگری هایتان مستدام
۲۹ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۳۰ نباءالعظیم
آها . عباسی اونقدر بزرگ شده که آمریکا قصد داره براندازیش کنه . یعنی اون حرفهایی که زده دروغ بوده ؟ پاپوشه ؟
پاسخ:
پاسخ: سلام
در فتنه 88، برخی از دوستان می گفتند، آها، این حکومت اینقد مهم شده که آمریکا و اسرائیل و انگلیس، همه ی کارهایشان را ول کنند و بیایند براندازی اش کنند!
حرف ها دروغ نبوده و شرحش رفت در نظرات قبلی، اما انتشار آن در این موقع و شروع انتشار آن توسط جریان یثربی های کاشان و انتساب یثربی ها به آقای رفسنجانی، روشن است که یک جریان تخریبی و خصمانه است. در ضمن، کسی اسمی از آمریکا نبرد، گفته شد مدام که قضایا زیر سر «همان بیوتی است که فتنه 88 از آنها بیرون آمد»!
ضمنا آرامشتان را حفظ کنید و با کنایه حرف نزنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی