قرن حضور

مجالی برای فراز آمدن از خویشتن، و فارغ از تعلقات و مشهورات، به دیگر گونه اندیشیدن. حمد و سپاس خدای را که ما را در مسیری قرار داد که در مصیر باشیم إلی الله...
طبقه بندی موضوعی

یک نکته جالب از آیت الله حائری شیرازی

جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۸۸، ۰۷:۱۵ ق.ظ

دیده اید که بچه های هشت، نُه ماهه یا یک ساله وقتی می نیشنند سر سفره، وقتی یک لیوان آب به دستشان می آید چه کارش می کنند؟ یک لیوان آب را می گیرند و با آن بازی می کنند و ریخت و پاش می کنند. برخورد با بچه ای که به سمت لیوان آب می آید در فرهنگ های مختلف متفاوت است. آنهایی که طبقات پایین یا طبقات کمرنگ جامعه هستند، روی دست بچه با سوزن یا چیزی فشار می دهند و تنبیه اش می کنند. آنهایی که یک خورده از اینها پیشرفته ترند، نگاه تندی می کنند. آنهایی که یک خورده با سوادترند و اهل تربیت هستند، لیوان را از جلوی بچه بر می دارند، یا بچه را از جلوی لیوان بر می دارند. شما اگر راه دیگری دارید بگویید! به نظر شما می شود کار دیگری کرد؟ اگر رهایش بکنی لیوان آب را یا روی قالی می ریزد، یا روی خودش می ریزد و خسارت به بار می آورد.
عروس من اتریشی است. بچه اش امین حدوداً یک ساله بود. یک لیوان روی سفره بود که آب درونش بود. امین آمد بردارد، عروس ما وقتی دید امین به لیوان نزدیک شد نه لیوان را برداشت و نه بچه را و هیچ تذکر هم به او نداد و چیزی نگفت، بلکه یک لیوان خالی گذاشت بغل دستش. امین هم از این لیوان ریخت درون آن یکی و از آن یکی ریخت درون دیگری. زمین را کثیف نکرد و بچه هم آب بازی خود را انجام داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۶/۱۳
ــ ــشــمــســ

نظرات  (۲)

بچه ی یکساله ی ما وقتی میره سمت لیوان آب، نگاهش میکنیم! بعد که لیوان رو ریخت روی فرش، با لبخند میگیم «ریختیش؟» اونم نگاه میکنه شیرین و فانحانه میخنده! بعد سعی میکنیم کمکش کنیم تا دو دستی لیوان رو بلند کنه و بخوره.ما ایرانی استیم!


رژیم تصمیم گرفته برای روز پنجشنه این هفته حسن عباسی را برای نقد سریال "به کجا چنین شتابان" به شبکه 5 دعوت کند. ما ضمن اعتراض شدید به این حرکت از تمام دوستان تقاضا می کنیم که در ساعت 20 و 30 دقیقه پنجشنبه 9 اردیبهشت 1389 اگر توانستند مثل گذشته بر روی پشت بام ها الله اکبر بگویند یا اینکه لااقل از دیدن این شبکه خودداری کنند و شبکه های دیگر ایران را تماشا کنند و یا بهتر از همه به بی بی سی فارسی بپردازند زیرا برنامه های مفصلی برای آن شب در نظر گرفته است. رژیم گمان کرده با تلویزیونی کردن حسن عباسی در آستانه سالگرد 22 خرداد می تواند ما را از حرکت بازایستاند اما این یک محاسبه غلط است و ما هرگز از جانب افرادی چون حسن عباسی هیچ نقطه آسیب پذیری نداریم و به وقت خود پاسخ تمام شبهه پراکنی های او را که با رنگ و لعاب علمی به خورد مردم می دهد خواهیم داد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی